"vuxenfest"

Igår så var jag och Jonas bjudna till min syster på inflyttning/utflyttningsfest. Verkade ju faktiskt riktigt trevligt, jag funderade dock på om det skulle bli en ganska lugn fest med tanke på att medelålder låg på 30 ungefär.
Men ack så fel jag hade, dessa människor kan festa! Först bjöds det på en grön fördrink, intressant men gott. Jukka, min systers sambo ryckte tag i Jonas så fort vi kom innanför dörren i hopp om att han kunde fixa Sverige-Portugal matchen på datorn. Hur teknisk Jonas än är, så gick det inte, fick nöja oss med texttv i bakgrunden.

Från början var stämningen rätt så lugn, men efter en, två, tre vinglas så höjdes ljudnivån en aning och konversationerna var inte längre helt inriktade på framtidsutsikter, jobb och liknande.
Ja alltså skillnaden mellan fest med 30 åringar och fest med 20 åringar är egentligen ingen alls. Vi hann med sluddret, spilla öl och Jukka tog hem priset som "Fullast" genom att någon gång vi 12 sådär däcka på sängen och sedan säga "jag måste nog spy". Grattis! haha, Petra, min syster, var en god värdinna genom att vara högst generös med spriten. "Klart du ska ha en tequila!" var kvällens standardfras.

Det var iaf jäkligt roligt, och vi var rätt så vingliga på väg hem, sliten helg något hemskt!
Nu ska vi väl snart ta oss i kragen och hoppa in i duschen, mormor fyller år. Det blir nog ingen kram idag.......med risk för att hon ska känna lukten av gammalkoholist. Men om det skulle vara så, så är vi ju typ 6 st skyldiga om Jukka ens tar sig ur sängen idag...

Lev och må.




2008-10-12 @ 11:55:42 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Jonas Z

Riktigt skoj var det :)

2008-10-12 @ 13:19:56
URL: http://7ofclubs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0