Middagsmat

Provade ett recept på ugnspannkaka från min nya kokbok. Blev faktiskt rätt gott! :)


3 pkt bacon (jag använde 2)
8 ägg
1 1//2 dl grädde
250 g keso
50 g smör
150 g fet ost

Jag klippte baconet i småbitar och stekte det sedan i smöret i ugn tills det blivit lite krispigt. Sedan vispar man äggen med grädden och rör ner keson.  Innan man häller på "äggstanningen" så skär man osten i små bitar och sprider över baconen. På med stanningen och in i ugnen tills pannkakan blivit brun och fin!
Serverade med lite lingonsylt (Jonas hatar det så han käkade det med söt jordgubbssylt haha) och ett glas mjölk!

Rikligt med fett, men det är ju grejen med lchf.


Nu håller jag på att läsa lite om sänglägeskomplikationer inför imorgon. Ska träffa basgruppen och förbereda inför filmningen.
Kollar samtidigt på "Halv 8 hos mig" ganska roligt.

ha en skön tisdagkväll!
2009-02-10 @ 19:39:20 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0