När kommer bättre tider?

Jag tror att jag har en down period just nu. Minns inte sist jag vaknade på morgonen och kände mig riktigt utvilad och pigg med spänning för vad dagen har att erbjuda.
Det har nog mycket att göra med att jag känt mig stressad, haft en aning prestationsångest om jag verkligen passar för sjuksköterskeyrket. Alla förstår nog inte vilket ansvar det är. Att jag sedan mått allmänt dåligt nu ett tag gör det inte heller bättre. Det känns som om jag inte tål någonting jag äter, att min kropp reagerar på allt galet. Känner ingen direkt aptit heller. Att sedan bli sjuk och därefter inte få känna sig frisk utan fortsätta att vara yrslig och svagt illamående hela tiden är riktigt drygt.
Praktiken på Infektion gör mig trött, det är klart, det är långa dagar med mycket att göra, men det är samtidigt jätteroligt! Fantastiska patienter och fin personal som gör att man trivs hur bra som helst! Då gör det mig nedstämd att jag nu missat 4 dagar, kanske har jag inte missat så mycket mer viktig information för vad jag nu ska kunna praktiskt. Men det är ändå en erfarenhet att vara där varje dag.

Igår kröp jag upp i Jonas famn och tittade ut genom fönstret, föreställde mig en vårsol, snöfria gräsmattor och gator, kunde känna doften av regn mot nya löv på träden. Så härligt, gud vad jag längtar till våren och sommaren.
Idag är det snöstorm, ironi :)

I sommar ska jag jobba 4 veckor på Hjorten, sedan så ska vi vara lediga tillsammans i fyra veckor. Vi vill till Italien, men vi får väl se. Kanske stannar vi i Sverige, drar med några kära vänner på en roadtrip, njuter av livet, av varande. Vi bjuder på grillfest på vår lilla uteplats, skrattar och umgås en sommarkväll.
Jag mår redan lite bättre! 
2009-03-02 @ 14:06:15 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0