Skillnaden mellan skola & jobb

God Afton!
Igår hade vi ju som sagt tenta, vilket resulterade i sushi på sushi bar med Kickan, Sara och Katarina. Kan tilläga att det var min first time, sushin alltså. Tycker det där med rå fisk är lite sisådär, men det var faktiskt helt okej! Så det blir säkert käk där någon fler gång.
Sen drog vi en sväng på olles där vi skulle möta upp några andra klasskompisar, men det var så jäkla fullt att vi gick på Pipes istället. Turligt nog så var det onsdags Pop quiz med liveband och grejer. Kul hade vi! Stötte på min kära kusin Elina i baren och Fredrik, det var otippat. Hade inte hunnit snacka med henne efter hon kom hem från fjällen...
Ja, runt 21.50 gick vi tillbaka till Olles och tog plats med klassfolket, fulade oss en massa.
Blev en ganska tidig kväll, vi for hem vid 23, men det kändes helt lagomt!

Snodde ett foto från Emsan, så här kul brukar vi ha det!



Imorse var det en smula tungt att stiga upp faktiskt, kan inte förstå varför =)
men fick en sovmorgon eftersom vi inte hade registrering för den nya kursen förrän kl 13. Riktigt tråkig kurs just nu, men det är bara att bita ihop.

Angående rubriken på dagens inlägg så kan jag nämna att ekonomin inte är som den var. Fick ut ungefär dubbelt när jag jobbade. Känns lite småjobbigt, samtidigt så kan jag ju jobba mer, men har inte lusten eller orken till mer än skolan och att samtidigt få känna av lite fritid.
Så, det blir snåla månader nu fram till sommaren så jag har lite pengar sparade. Ska börja med att alltid göra matlådor till skolan (brukar vara väldigt duktig men), samt börja med kaffetermos, jag menar det kostar 6 spänn för en kaffe på uni, jag brukar dricka minst två/dag och ja....räknar man på det så blir det rätt mycket till slut. Samma sak med att klädinköpen kommer att bli betydligt mindre framöver, kommer att bli ett prov för min del eftersom jag verkligen inte har någon ekonomisk ådra!
Man kan ju inte sluta leva, som Jonas säger, men jag måste nog inse mina gränser. Känns spännande! haha
Önska mig lycka till!


Imorgon så är jag ledig, tänkte sätta mig och komplettera lite på arbetet.
Sen blir det pizza & öl hos Anna och Martin. Finemang.
Tjing!

2009-03-26 @ 21:03:36 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Leonora - The Magic Memories

sv; härligt :D

tack så mkt :D

gör du då?

2009-03-26 @ 23:43:53
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: emelie

haha ja visst är maxi en kamp, ojojoj dom där tanterna ville mej något ont kan jag säja=) råkade du och jonas ut för något liknande eller?

kram på dej bejb

2009-03-27 @ 10:52:36
URL: http://emeliejohnsson.webblogg.se/
Postat av: elina

haha, det var otippat att se dig där!!! Vi som till och med gått ett varv och kikat utan att se dig :P och min hjärna uppfattade inte på en gång vem det var som kramade mig, haha, pinsamt men jag tror det betyder att vi ses för sällan nuförtiden tror jag! ;)

2009-03-27 @ 13:34:36
URL: http://jabadabado.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0